PRESSMEDDELANDE: Bragdpris från Svensk Franchise

Veteranpoolen har tilldelats pris för årets bragd av intresseorganisationen Svensk Franchise.  – Jag är stolt och hedrad över priset. Vi är ett starkt lag, säger Mats Claesson, VD på Veteranpoolen AB.

Veteranpoolen är ett tjänsteföretag där samtliga anställda är ålders- eller avtalspensionärer. Man utför ROT- och RUT-tjänster samt bemannar företag i de flesta branscher. I motiveringen lyfter Svensk Franchise fram den starka utveckling företaget haft under de senaste åren. Veteranpoolen är idag börsnoterat, och Sveriges största arbetsgivare för pensionärer.

– Vi har framförallt växt inom företagsbemanning. Företagare runt om i landet har fått upp ögonen för att vi snabbt kan få in trygg och erfaren personal vid behov. Vi kan leverera allt från ekonomi-tjänster till truckförare eller fastighetsskötare, säger Mats Claesson.

Fakta - årets franchisebragd

Årets franchisebragd delas ut av intresseorganisationen Svensk Franchise, och ”tilldelas en person, företag eller organisation som bidragit till att utveckla franchise i Sverige eller utomlands. Juryn värderar insatser för franchising som har givit eko i samhället och som inneburit en beundransvärd expansion eller förändring under året.”

PRENUMERERA PÅ JOBBTIPSET

Få smarta tips om jobb och pension, intressanta reportage och lediga uppdrag direkt till din inbox.

BLI VETERAN

Det är enkelt att komma igång, gör en intresseanmälan till ditt närmaste kontor, så återkopplar vi till dig med mer information inom kort!