Tillgänglighetsredogörelse

Denna webbplats ägs av Veteranpoolen AB. Vårt mål är att göra innehållet tillgängligt för så många som möjligt men vi är medvetna om att vi idag har ett antal brister. På den här sidan kan du läsa om hur vi arbetar för att möta lagen om digital tillgänglighet, vilka kända brister vi har, när vi planerar att åtgärda och hur du kan kontakta oss om du upptäcker något vi behöver förbättra.

Hur tillgänglig är vår webbplats?

Vi är medvetna om att delar av vår webbplats inte är helt tillgänglig, att åtgärda detta är ett prioriterat och pågående arbete hos oss. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du stöter på problem som inte nämns här, eller om du ser brister kopplade till kraven i lagen om digital tillgänglighet vill vi att du meddelar oss. Din återkoppling är värdefull och hjälper oss att göra sidan mer användarvänlig och tillgänglig för alla.

Skicka in dina synpunkter till marknad@veteranpoolen.se

Tillsyn

Om du inte är nöjd med hur vi uppfyller tillgänglighetskraven, eller hur vi hanterat dina synpunkter, kan du kontakta Post- och telestyrelsen (PTS), som är den myndighet som ansvarar för tillsynen.

Anmälan om bristande tillgänglighet, PTS

Innehåll som inte eller delvis är tillgängligt

Vi vill nå högsta möjliga tillgänglighet men är medvetna om att sidan idag inte håller den nivå på tillgänglighet som vi vill och behöver ha. Vi arbetar för att dessa ska vara åtgärdade senast 31 februari 2026. Vi kommer även löpande åtgärda problem med sidan för att göra den tillgänglig för alla.

Webben har bland annat följande brister:

  • Vissa knappar har inte namn som hjälpmedlen kan använda
  • Vissa länkar har inte ett igenkännligt namn
  • Bildelement medhar [alt]-attribut som är överflödig text.
  • Kontrasten mellan bakgrundsfärg och förgrundsfärg är inte tillräckligt stor.
  • Det finns element med ett [tabindex]-värde som är större än 0.
  • Rubrikelementen har inte ordnats i följd i fallande ordning.
  • Alla länkar följer inte en logisk struktur.

Kontroll av webbplats

Utvärderad i en intern testning och av automatiskt genererat resultat från Lighthouse.
Uppdaterad bedömning: 10 september 2025.


Hur tillgänglig är vår app?

Appen Vappen tillhör Veteranpoolen AB. Vi vill att så många som möjligt av våra anställda ska kunna använda den, men vi vet att det idag finns vissa brister i tillgängligheten. Här kan du läsa om hur vi arbetar med tillgänglighet, vilka brister vi känner till, vad vi planerar att förbättra och hur du kan kontakta oss om du stöter på problem.

Rapportera brister i appens tillgänglighet

Vi kommer göra ett stort jobb med att förbättra appens tillgänglighet. Om du stöter på problem som inte nämns här, eller om du ser brister kopplade till kraven i lagen om digital tillgänglighet vill vi att du meddelar oss. Din återkoppling är värdefull och hjälper oss att göra appen mer användarvänlig och tillgänglig för alla.
Skicka in dina synpunkter till vappen@veteranpoolen.se

Tillsyn

Om du inte är nöjd med hur vi uppfyller tillgänglighetskraven, eller hur vi hanterat dina synpunkter, kan du kontakta Post- och telestyrelsen (PTS), som är den myndighet som ansvarar för tillsynen.

Anmälan om bristande tillgänglighet, PTS

Innehåll som inte eller delvis är tillgängligt

Under hösten 2025 påbörjas ett arbete för att förbättra tillgängligheten i vår app. Då vi har identifierat omfattande behov av förändringar i appen har vi beslutat att inte vidareutveckla denna. Istället kommer vi att fokusera på att uppdatera och förbättra webbversionen, som på sikt kommer att ersätta appen helt.

Vi känner bland annat till följande brister:

  • Färgkontraster på text mot bakgrund
  • Textstorlek uppfyller inte alltid kraven.
  • Färgkontraster mellan text och knappar

Tidsplan

• Hösten 2025: Arbetet med förbättringar påbörjas i webbversionen.
• Q2 2026: Webbversionen beräknas uppfylla tillgänglighetskraven och ersätta appen.

Alternativ till appen

Under övergångsperioden hänvisar vi till appens webbversion, som löpande kommer att uppdateras med förbättrad tillgänglighet.
Senast uppdaterad 250924


 

För att arbeta med tillgänglighet på webben utbildar sig personalen inom tillgänglighetsfrågor via Funka Academy under hösten/vintern 2025.

Ansvarig Veteranpoolen AB

Välkommen

Börja med att fylla i postnumret där du vill ha hjälp

Klicka sedan på "Gå vidare"

Kontrollera postnumret du angav. Måste bestå av 5 siffror.

Tyvärr. Vi hittade inte det postnummer du angav. Men inga problem! Klicka här för att se ditt närmaste kontor.